Mission ZX רמקולים מפוארים

MISSISON ZX5

ההיסטוריה של מישן החלה בשנת 1977, וב-45 השנים שחלפו מאז החברה הצליחה לתרום תרומה משמעותית לפיתוח נאמנות גבוהה בהפקת צליל. תוך כדי מבט לאחור, כדאי להזכיר את הדגמים הוינטאג' האיקוניים — בראש ובראשונה את ה-Mission 770, אחרי שכיום רודפים אחריהם אספנים. אך היום מדובר לא עליהם אלא על סדרת הדגל הנוכחית Mission ZX, שמפתיעה לטובה עם הפתרונות הטכניים שלה ובעיצוב שלה. ועוד — במחיר נמוך מאוד עבור רמקולים כאלה. אבל על הכל בסדר.

בזמן חיפוש אחרי משהו באמת מעניין בין רמקולים במחיר סביר, אנחנו נתקלים פעם אחר פעם בפשרות שהיצרנים עושים כדי להוריד את עלויות הייצור. אבל מה שמטריד עוד יותר הוא שלפעמים גם מערכות קול יקרות לא מצליחות לגעת בנו לא בצליל ולא בעיצוב, ולא מעוררות רגשות.

לא מפתיע שבמאבק על תשומת הלב של הקונים מנצחים המותגים החזקים ביותר, שיכולים להציע טכנולוגיות חדישות ואיכות פרימיום במחיר סביר. ובגלל זה בדיוק אנחנו רוצים לדבר על החברה הבריטית MISSION ועל הגישה הייחודית שלה לייצור מערכות קול. בקו ZX יש שלוש מודלים רצפתיים, שני מודלים מדפים, וכן שני ערוצים מרכזיים, ערוץ אחורי וסאב וופר. ומצד אחד, הסדרה הנוכחית לקחה הרבה מהדגם הקודם Mission QX, ומצד שני, היא קיבלה סדרה של פתרונות חדשים לחלוטין.

סדרות רמקולים של MISSION LX ZX

כשמעבירים את תשומת הלב להיבטים המעניינים של סדרת ZX, קודם כל נציין את הרמקולים המשודרגים. הדיפוזורים של המגבר האמצעי DiaDrive עשויים בסגנון סנדוויץ': הכיפה הפנימית מחוברת ישירות לסליל הקול, והחיצונית, עשויה מאלומיניום, מוסיפה קשיחות. כתוצאה מכך, הוופרים מציגים תגובה מהירה ומדויקת לסיגנל האודיו המוזן. אגב, הטבעת המכסה את הסל וההשעיה — אינה רק דקורטיבית, שכן החורנות שלה מפזרת את זרמי האוויר ובכך משפרת את הפרטים בצליל בתחום התדרים הבינוניים.

אבל עוד יותר מעניין הוא ה"טוויטר" העגול בקוטר 38 מ"מ. הדיאפרגמה שלו מחוברת לא רק מסביב, אלא גם במרכז. בנוסף, במרכז נמצא תוסף לאיזון פאזה שאינו זז. כל התכסיסים הללו נועדו להפחית עיוותים ולהעלות באופן משמעותי את הפרטים בהפקה בתחום התדרים הגבוהים.

אין זה מפתיע שבזוג עם דינמיקות טכנולוגיות כאלה, המהנדסים של Mission פיתחו תיבות חזקות ומוצקות עם קירות לא מקבילים, מחוזקות בשפע של חיזוקים פנימיים ומולאות בחומר סופג. יתרה מכך, ישנם שני אפשרויות קלאסיות לגימור — לכה שחורה ולכה לבנה. כתוצאה מכך, האקוסטיקה לא רק הופכת לחלק מהעיצוב הבית, אלא גם מושכת את העיניים, במיוחד כאשר מסירים את גריל ההגנה.

פורט

אפילו האימפדנס המינימלי של כל הרמקולים בסדרה עולה על 3 אוהם, כלומר, הם נחשבים כעומס של 4 אוהם. שוב, הרגישות אינה יורדת מתחת ל-88 דציבלים, ובסך הכל זה מעיד על ידידותיות לא amplifier או לרסיבר. הכוח המינימלי המומלץ של 25 וואט יכול להיראות לא מספק, אך 50 וואט כבר בהחלט יכולים להיות מבטיחים.

קומפקטיים, מדפים
המודל הקטן יותר ZX-1 בולט מרוב המתחרים בזכות המיקום ההפוך של דרייברים (הטוויטר הגבוה נמצא מתחת לאלמנט הבינוני). זה נעשה כדי להשיג את ההתאמה הפאזית הטובה ביותר וליצור מרחק שווה מהוופרים והטוויטרים לאוזני המאזין. באופן עקרוני, רמקולים קומפקטיים אלה מתאימים באותה מידה לבניית מערכת קולנוע ביתית כמו גם למערכת סטריאו שתשמע חדר קטן.

ומה לגבי המודל ZX-2, מדובר באקוסטיקה די גדולה — מה שמכונה מוניטור MTM, שבו הטוויטר ממוקם בין זוג וופרים בקוטר 5 אינצ'ים. מכאן גם התדר הגבוה המפתיע של 40 הרץ עבור מודל מדף, ומסת כל רמקול — כמעט 10 ק"ג.

חזקות, רצפתיות
משלוש המודלים הרצפתיים, ללא ספק, הדגלן ZX-5 מתבלט — בראש ובראשונה, במספר הוופרים, שלכאן יש חמישה. על הבס בתדרים עד 30 הרץ, אחראית זוג של וופרים בקוטר 6 אינצ'ים, עם 570 הרץ, הסטפ יכולה להיות מוחזקת על ידי זוג של דרייברים בקוטר 5 אינצ'ים, ואילו מ-2,5 קילוהרץ נכנס לפעולה הטוויטר המעגלי שהוזכר לעיל. כל רמקול שוקל יותר מ-30 ק"ג, והלחץ הקולי המקסימלי שהוא מייצר מגיע ל-114 דציבלים. עם עוצמה כזו, פועלת מסור בנזין או מכונת חול — במילים אחרות, לא יהיה חסר. זהו פתרון מוצלח באותה מידה כמו עבור מערכות סטריאו חזקות וגם עבור הערוצים הקדמיים של מערכת קולנוע ביתית.

ערוצי מרכז ואחוריים: בישנם שני ערוצי מרכז, וזה נכון, כי מערכות קולנוע לפעמים שונות מאוד במידות, ופתרון כל הבעיות בעזרת מודל אחד כמעט בלתי אפשרי. במיוחד יש לציין את ZX-C2, רמקול של שלושה קווים עם שתי זוגות של אלמנטים בקוטר 5 אינצ'ים. לא פחות מרשימים הם ערוצי הדיפול האחוריים ZX-S בעיצוב אקוסטי סגור. בלעדיהם, מערכת קולנוע מודרנית בוודאות תהיה חסרה.

נוסיף בס: סדרה כה מגוונת של מערכות אקוסטיות לא הייתה שלמה בלי סאב, ויש כאן אחד: רק אחד, אבל איזה! המודל ZX-12 בנוי על בסיס דרייבר נמוך תדר בקוטר 12 אינצ'ים ומגבר מובנה של 300 וואט. חיצונית, הסאב נראה כמעט כמו קובייה עם צד של כ-40 ס"מ ומשקל של למעלה מ-20 ק"ג, והלחץ הקולי שהוא מייצר מגיע ל-118 דציבלים. במילים אחרות, זה כבר סאב מאוד בוגר שיכול להתמודד עם האפקטים המיוחדים החזקים ביותר.

טרמינל חיבורים

פסק דין :
סדרת הדגל Mission ZX לא רק שיצאה טכנולוגית מאוד, אלא גם מאוד אוניברסלית. בעזרתה ניתן לבנות מערכת סטריאו שמרנית, וגם קולנוע ביתי המודרני ביותר. ובזכות המראה הבלתי נשכח שלה, רמקולים אלו בקלות מזוהים אפילו בלי תוויות ואי אפשר לבלבל אותם עם מודלים של יצרנים אחרים. זה משמח במיוחד, כי במחיר סביר מאוד אנו מקבלים גם עיצוב פרימיום וגם את הפיתוחים החדשים ביותר בתחום האודיו.

וכמובן, Mission זה על האופי האנגלי בצליל: הוא מפורט, מדויק, ותיקני. ובנוסף, אם הסגנון המוזיקלי או פס הקול של הסרט מצריכים זאת, Mission ZX מנגנים מאוד דינמיים, במידות רחבות, ובנחישות. וזה בדיוק מה שאנחנו מצפים מרמקולים ברמה גבוהה.

דברו איתי עכשיו
Tagged , , . Bookmark the permalink.